Jyty osallistui mielenosoitukseen 18.9.

Palkansaajat osoittivat mieltään Helsingin Rautatientorilla perjantaina 18.9. Iso KIITOS kaikille jytyläisille, jotka osallistuitte mielenosoitukseen Helsingissä ja muilla paikkakunnilla. Yhdessä olemme vahvoja!

Mielenosoituksella puolustamme työmarkkinajärjestöjen vapaata oikeutta sopia työ- ja virkaehtosopimuksista. Vastustamme hallituksen yksipuolisia päätöksiä heikentää palkansaajien työehtoja. Hallitus ilmoitti tiistaina muun muassa vuosilomaoikeuden rajoittamisesta, sairausloman palkattomasta karenssipäivästä, arkipyhien palkattomuudesta sekä ylityö- ja sunnuntaikorvauksien leikkaamisesta pakottamalla.

Hallitus aikoo yksipuolisesti heikentää työehtojamme. Järjestäydytään siis mielenosoitukseen ensi perjantaina ja näytetään, että emme hyväksy työehtojen polkemista. Tule mukaan ja tuo työkaveritkin! Mitä enemmän meitä on, sitä vahvemmin vaikutamme. Mikäli sinulla on kysyttävää mielenosoituksesta tai siihen liittyvästä asiasta, ole yhteydessä oman alueesi aluetoimistoon. Tutustu myös mielenosoituksen ohjelmaan.