Sihteeri- ja hallintotyön ammatilliset opintopäivät

6.-7.10.2018
Scandic hotelli Aulanko Hämeenlinna
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 9.9.2018
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

Kurssin sisältö

Oman alan opintopäivät tarjoavat erinomaisen tilaisuuden uusien tietojen ja näkökulmien saamiseen, ideoiden kehittelyyn ja testaamisen sekä kokemusten ja hyvien käytäntöjen vaihtoon. Pääset syventymään tehtäväsi ytimeen ja oman työroolisi kehittämiseen.

Työelämä vaatii erikoistumista ja kohtelee armottomasti paikallaan pysyviä. Tulevaisuuden sihteerit ja hallintotyön ammattilaiset ovat moniosaajia, asiantuntijoita, taitavia pelinrakentajia ja viestijöitä. Jytyn opintopäivät tiivistää teemat kahteen tehokkaaseen päivään!

Sihteerin työhön kuuluu uuden tiedon ja muutoksen omaksumista, hallintaa ja soveltamista sekä yhteistyötä eri tahojen kanssa. Koska työ vaatii hyvää koordinointikykyä, stressinsietoa, oma-aloitteisuutta sekä tieto- ja viestintätekniikan hallintaa niin koulutuksessamme keskitymme juuri sihteeri ja hallintotyön ammattilaisten työhön, hyvinvointiin sekä ajankohtaisiin asioihin.

Opintopäivät tarjoavat tilaisuuden kuulla ja keskustella työelämän ajankohtaisista asioista sekä omaan työhön liittyvistä hyvistä käytännöistä kollegoiden kanssa. Scandic Aulangolla oheisohjelmana kylpylä ja hohtokeilailua.

Viestinnän kehittäminen tunnepitoisissa palvelutilanteissa

"Ei riitä, että suurin osa palvelu- ja asiantuntijahenkilöistä osaa haastavat asiakastilanteet teknisesti
oikein - "taiteellinen vaikutelma" on oltava myös kunnossa, on näytettävä ja kuulostettava
ammattilaiselta kaikissa tilanteissa ja olosuhteissa"
Koulutuskokonaisuus jossa keskitytään haastavien viestintätilanteiden hallintaan sähköisessä
vuorovaikutuksessa sekä viestintävälineissä. Koulutuksen erityisessä keskiössä on tunnepitoisiin
kirjallisiin viesteihin tai valituksiin vastaaminen, vastausviestien kehittäminen sekä ammattilaisen
ajankäytön tehostaminen turhien viestien vähentyessä.
  • Haastavan viestintätilanteen ”Pelin 8 sääntöä” – säännöt osaava pärjää viestinnässä
  • Asenteen, empatian, tunnetilan vastaanottamisen merkitys ja päätekniikat
  • Viestiin vastaaminen: Aloitus – tilanteen haltuunotto – ratkaisun löytäminen – tilanteen tyylikäs päättäminen
  • Kiihtyneen asiakkaan tunnetilojen purkaminen ja hallinta
  • Omien tunteiden hallinta vaikeissa palvelu- ja asiakasviestintätilanteissa
  • Ammatillisuus ja ratkaisukeskeisyyden merkitys asiakasviestinnässä
Tero Ålander, Mielenrauha koulutuspalvelut Oy

Ammatillinen käyttäytyminen tie onnistumiseen

Pitääkö kaikkien olla kavereita työpaikalla? Ei, mutta kaikkien kanssa on pystyttävä hoitamaan työt asiallisesti ja hyvässä hengessä. Tiimityön keskeinen idea on, että ihmisten erilaisuutta pyritään hyödyntämään. Työpaikalla ollaan työrooleissa ja käsitellään asioita niistä käsin.

Pekka Järvinen on työn ja organisaatioiden erikoispsykologi, Organisaatiokonsultointi Praxis Oy

Aikaansaamisen taika - Itsensä johtaminen: tavoitteellisuus ja vuorovaikutus  työssä

• • Tuntuuko alkuun pääseminen joskus ylivoimaiselta?
  • Onko selkeiden tavoitteiden asettaminen vaikeaa?
  • • Miten saada aika riittämään kaikkiin tärkeisiin asioihin?
  • • Kuinka saada asioita aikaan niin työssä kuin vapaa-ajalla?
  • • Mitä on ajatusten ja tunteiden johtaminen vuorovaikutustilanteessa?
  • • Yhteistyö ja muiden auttaminen sosiaalisina taitoina

Satu Pihlaja on psykologi, kouluttaja ja työnohjaaja, joka on muun muassa kirjoittanut Aikaansaamisen taika -kirjan. Hän innostaa asettamaan konkreettisia ja mielekkäitä tavoitteita sekä etenemään niitä kohti suunnitelmallisesti, askel kerrallaan ja omiin vahvuuksiin keskittyen. Vuorovaikutteisen luennon aikana käsitellään positiivisen psykologian tutkimustietoa tavoitteellisuudesta sekä ajatusten ja tunteiden johtamista työssä ja vuorovaikutuksessa.

Kukka Laakso - Lisää energiaa - kehoon ja konttoriin!

Hyvinvointiluennolla paneudutaan tyypillisiin toimistotyöläisen kompastuskiviin: istumiseen, passiivisuuteen ja siihen, millä keinoilla näiden haittoja voisi vähentää ja mitä asioita korjata. Sivuamme myös ravitsemusta ja motivaatiota - hyvinvointi on aina osiensa summa. Jo pienillä muutoksilla voi saada tuloksia!

Kukka Laakso on valmentaja, kuntokirjailija sekä markkinoinnin ammattilainen, joka on kirjoittanut kaksi kirjaa: elämäntapamuutoksesta kertovan Maanantaisoturit (ikuisesti "ensi maanantaina" aloittaville) sekä toimistotyöläisen kuntokirjan Nouse ylös! (Kauppakamari). Hän vetää maanläheisellä otteella sekä painonhallinta-, että treenivalmennuksia ja tuhansien asiakkaiden myötä tietää, miten motivoitua ja saada lisää energiaa elämään.

Tervetuloa oppimaan valovoimaisilta puhujilta ja huippukouluttajilta!

Osallistumisoikeus ja vahvistus paikasta

Opintopäivät ovat suunnattu kaikille Jytyn sihteeri ja hallintotyöntehtävissä toimiville jsäenille. Mikäli tilaa on, voidaan mukaan ottaa myös ei Jytyn jäseniä, mutta tällöin osallistumismaksu on 200€ korkeampi.

Kustannukset

Kurssipaketti joka sisältää ruokailut sekä majoituksen 2 hh huoneessa maksaa 195€. Yhden hengen huonelisä on 39€. Ilman majoitusta ja päivällistä 100€ Liitto maksaa matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan kts. liiton matkustusohje.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan, joita hoitaa ilmoittautumisesi eteenpäin. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella. Tällöin ilmoittautuminen yhdistyksen koulutusvastaavan kautta.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin. Opintopäivät täyttävät sisällöltään työnantajalle tarjottavan koulutusvähennyksen kriteerit. Työnantajalla on oikeus hakea koulutuksesta koulutusvähennystä, mikäli työnantaja laskee opintopäivät työajaksi.

Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin ilmoittautuminen koulutusvastaavan kautta ei ole välttämätöntä.

Alle 12-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat hakea lastenhoitoavustusta. Lisätietoja ja ohjeet tämän linkin takaa.

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Pia Kiviniemi, puhelin 020 789 3727 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 040 551 2130 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset