Luottamusmiesten perusopinnot 1

Koulutuksen tyyppi: Luottamusmiesten perusopinnot

Kurssin sisältö

Kurssi on peruttu

Virittäytyminen luottamusmiestoimintaan, perustietoa liitosta ja työmarkkinatiedon perusteet, luottamusmiehen tehtävät, oikeudet ja velvollisuudet, luottamusmiestyö käytännössä, työlainsäädäntö, neuvottelurakenteet ja osapuolet, ajankohtaiskatsaus.

Perusopintojen 1 sisältö on kaikille sopimusaloille yhteinen.

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä paikallisyhdistyksen puheenjohtajat. Kurssille voivat osallistua uudet, aiemmin luottamusmieskursseja käymättömät tai pitkään sivussa olleet luottamusmiehet ja puheenjohtajat. Osallistumisoikeus palkalliseen koulutukseen saattaa hieman poiketa yksityisellä, kirkon ja PTY aloilla.

Osallistua voi joko oman alueen tai naapurialueen perusopinnoille.

Kustannukset

Liitto maksaa muiden palkalliseen koulutuksen oikeutettujen paitsi puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat. Puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat maksaa yhdistys. Matkat maksetaan  edullisimman matkustustavan mukaan. Poikkeavista matkustustavoista on etukäteen sovittava aluetoimiston kanssa.

Lisätietoja

Uudenmaan aluetoimisto, järjestöasiamies Tina Havukainen, puhelin 020 789 3766 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Jässärin kautta tai ilmoittautumislomakkeella Uudenmaan aluetoimisto, järjestöasiamies Tina Havukainen, sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi