Luottamusmiesten perusopinnot 1

Koulutuksen tyyppi: Luottamusmieskoulutus

Kurssin sisältö

• Virittäytyminen luottamusmiestoimintaan
  • Luottamusmiehen toiminta, vastuut, velvollisuudet ja oikeudet
  • Työmarkkinatietous
  • Neuvottelurakenteet
  • Työlainsäädäntö

Perusopintojen 1 sisältö on kaikille sopimusaloille yhteinen.

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä paikallisyhdistyksen puheenjohtajat. Kurssille voivat osallistua uudet, aiemmin luottamusmieskursseja käymättömät tai pitkään sivussa olleet luottamusmiehet ja puheenjohtajat. Osallistumisoikeus palkalliseen koulutukseen saattaa hieman poiketa yksityisellä, kirkon ja AVAINTES aloilla. Palkalliseksi hyväksytyt koulutukset löydät sivun oikeasta laidasta kohdasta "Henkilöstön edustajan koulutus".

Osallistua voi oman alueen tai muuten lähellä oleville perusopinnoille.

Kustannukset

Liitto maksaa muiden palkalliseen koulutuksen oikeutettujen paitsi puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat. Puheenjohtajan kurssipaketin ja matkat maksaa yhdistys. Matkat maksetaan  Jytyn matkustusohjesäännön  mukaan. Poikkeavista matkustustavoista on etukäteen sovittava aluetoimiston kanssa.

Lisätietoja

Länsi-Suomen aluetoimisto, järjestöasiamies Maria Sparv, puhelin 020 789 3778 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Jässärin kautta tai ilmoittautumislomakkeella, järjestöasiamies Maria Sparv, sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi