Kirkonalan neuvottelupäivät

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 24.2.2019
Koulutuksen tyyppi: Luottamusmieskoulutus

Kurssin sisältö

Neuvottelupäivillä perehdytään kirkon edunvalvonnan ajankohtaisiin asioihin ja omiin sopimuksiin.

Ohjelma

Ohjelmassa paneudutaan Kirkon sektorin ajankohtaisiin aiheisiin. Päivien koulutusaiheina ovat muun muassa KirVESTES:n suoritus- ja kokemuslisä osana yleistä palkkausjärjestelmää. Ohjeita suorituslisän ja kokemuslisän käyttöön seurakunnissa Kokemuslisä (KL) (voimaan 1.1.2020 lukien),työaikalain piiriin kuuluvien työajallisten työvuorosuunnittelu. Päivien aikana mahdollisuus myös tavata Kirkon työmarkkinalaitoksen uusi työmarkkinajohtaja Anna Kaarina Piepposen. Eduskuntakäynnillä kuulemme ajankohtaisista lainsäädäntöhankkeista suoraan kansanedustajilta sekä tutustumme heidän työpaikkaansa.

Lähde mukaan vaihtamaan kuulumisia  ja verkostoitumaan muiden henkilöstöedustajien kanssa.

Kirkon alan neuvottelupäivät 2019.docx

Osallistumisoikeus

Pääluottamusmiehet, luottamusmiehet ja heidän varaedustajansa sekä kirkon-alan yhdistysten puheenjohtajat. Kurssin  on tarkoitettu Jytyn kirkon-alalla työskenteleville henkilöstönedustajille. Kirkon työmarkkinalaitos on hyväksynyt Kirkon luottamusmiessopimuksen mukaiset luottamusmieskoulutukset palkalliseksi koulutukseksi.  KiTi:n yleiskirje A8/2018 Luottamusmieskurssit 2019

Kustannukset

Liitto maksaa palkalliseen koulutukseen oikeutettujen luottamusmiesten kurssipaketin ja matkat. Puheenjohtajien osalta kurssipaketin ja matkat ​maksaa yhdistys.  Matkat maksetaan Jytyn matkustusohjesäännön mukaan. Poikkeavista matkustustavoista (lennot) on etukäteen sovittava kurssisihteerin kanssa.​ Majoitus on 2 hh/huonessa mikäli osallistuja haluaa majoittua 1 hh/huoneessa maksaa hän erotuksen 47,50 €/vrk eli yhteensä 95€ itse tai sopii maksusta yhdistyksensä kanssa.

Koulutuspaikka

Hotelli Scandic Marina, Katajanokanlaituri 6, 00160 Helsinki. Tämä viihtyisä ja uudistettu hotelli sijaitsee meren äärellä idyllisellä Katajanokalla, aivan Kauppatorin ja Helsingin keskustan läheisyydessä.Tietoja hotellista ja saapumisohjeet Tästä linkistä

Lisätietoja​

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Päivi Närhi, puhelin 020 789 3748 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi
Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 040 5512130 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu jäsenten sähköisen asiointipalvelu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä koulutussihteeriin.