Kirkon-alan ammatilliset opintopäivät (kirkon seminaari)

8.-10.6.2018
Helsinki - Tukholma
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 13.5.2018
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

Ohjelmassa

Jytyn kirkon alan seminaari kokoaa Jytyn seurakunta alan henkilöstön yhteiseen opintopäivään. Tälläkertaa matkakohteena on aurinkoinen Tukholma. Opintopäivien aika käydään läpi seurakunta alan ajankohtaisia sopimus ja työsuhdeasioita joissa kouluttajana toimii työmarkkinajuristi Anne Sarvi Jytystä.

Koulutuksessa tutustutaan sujuvan ja tehokkaan  yhteistyön lainalaisuuksiin; ihmisten kohtaamiseen, tietojen välittämiseen ja vaihtuvien tilanteiden ymmärtämiseen, mitkä tekijät estävät meitä toimimasta spontaanisti ja mitkä toisaalta innostavat meidän luontaisia yhteistyöhalujamme – siis rakentavaan vuorovaikutukseen. Työyhteisötaidot ovat kaikkien työyhteisöissä toimivien ihmisten tärkeintä osaamista. Usein niiden ajatellaan oleva vain esimiesten vastuulla. Tästä hyvänä esimerkkinä on palautteen antaminen. Se ei kuulu vain esimiesten tehtäviin, vaan kaikkien työyhteisössä toimivien – palaute kuuluu kaikille. Työyhteisötaitojen puutteet ja niiden ymmärtäminen aiheuttaa paljon ongelmia erilaisissa organisaatioissa. Työyhteisötaidot ovat hyvin moninaisia ja niihin kuuluun organisaation perustehtävän ja tavoitteiden ymmärtäminen, vuorovaikutustaidot, hyvästä ilmapiiristä huolehtiminen, palautteen antaminen ja vastaanottaminen, ristiriitojen ratkaisutaidot, hyvät työkäytöstavat, organisaation pelisääntöjen tunteminen ja noudattaminen, ymmärrys yhteisten pelisääntöjen merkityksestä työyhteisölle, taloudellisuudesta ja työn sujuvuudesta huolehtiminen, ammatillisuus ja empaattisuus.

EU:n uusi GDPR tietosuoja-asetus  astuu voimaan toukokuussa 2018. Asetuksella on vaikutusta jokaiseen organisaatioon, joka käsittelee henkilötietoja. Opintopäivien tietosuoja-koulutus osuudessa päivität osaamisesi uuden asetuksen vaatimuksista omaan työhösi. Varaudu tulevaan ja päivitä oman työsi ja organisaatiosi henkilötietojen käsittely tasolle, joka vastaa tulevia tietosuojavaatimuksia!

Tukholmassa tutustumme kiertokäynnin merkeissä sikäläiseen seurakunta alan toimintaan ja nähtävyyksiin. Mahdollisuus oppia uutta on aina samalla tilaisuus kasvaa ja päivät tarjoavatkin myös hyvän mahdollisuuden verkostoitua ja vaihtaa kokemuksia kollegojen kanssa yhteisissä tapaamisissa.

Aikataulu ja alustava ohjelma

Aika 8.-10.6.2018

8.6 klo 10:30 – 10.6 klo 10:00

Paikka Helsinki ja risteily Helsingistä Tukholmaan

Laiva M/s Silja Serenade
      Helsinki – Tukholma klo 17:00 - 09:00
        Tukholma – Helsinki  Klo 16:45 - 09:55
Ohjelma:

perjantai 8.6
klo 10:00 kokoontuminen terminaalissa ja siirtyminen laivaan
kahvibuffe auki koko kokouksen
klo 10:30 Seminaarin avaus, ohjelma ja päivien tavoitteet / työskentely
klo 11:30 Kokouslounas Grande buffe ravintolassa.
klo 12:30 Seminaari jatkuu luennoilla
  • tietosuojamuutosten vaikutukset omaan työhön (GDPR asetus)
  • työyhteisötaitojen merkitys
klo 16:30-19:00
  • Jyty 100 vuosisadan liitto, vaikuttava menneisyys -valoisa tulevaisuus
tauko
klo 21:00 Tervetulotilaisuus ja yhteinen Illallinen

Lauantai 9.6

klo 07:00 aamiainen Grande buffe ravintolassa
klo 09:30 Laiva saapuu Tukholmaan värta satama
klo 10:00-14:30 Ohjelmaa ja bussikuljetus tutustumiskohteisiin tukholmassa
omaa aikaa, laivalla kahvibuffe
klo 16:00 Maihinnousu laivaan
klo 16:45 Laiva lähtee, Jyty ohjelmaa laivalla
klo 19:30 Buffet-illallinen Grande buffe ravintola

Sunnuntai 10.6

klo 07:30 meriaamiainen Granfe buffe ravintolassa
ostosaikaa
klo 09:55 laiva saapuu Helsinkiin, hyvää kotimatkaa (ryhmillä mahdollisuus kokoontua)

Ohjelma tarkentuu huhtikuun aikana

Osallistumisoikeus

Jytyn kirkon alan jäsenet

Mikäli tilaa on, voidaan mukaan ottaa myös ei-Jytyn jäseniä, Tällöin osallistumismaksu on 100 € korkeampi.

Kustannukset

Liitto maksaa matkakustannukset liiton matkustusohjeen mukaan edullisimman matkustustavan mukaan.

alustavat hinnat:

A-luokka 2 hlö hytti kurssipaketti 220€/hlö, Promenade-luokan 2 hlö hytti 190 €/ hlö, B-luokka 2 hlö hytti 185 €/ hlö

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan, joita hoitaa ilmoittautumisesi eteenpäin. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella. Tällöin ilmoittautuminen yhdistyksen koulutusvastaavan kautta.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin.

Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin ilmoittautuminen koulutusvastaavan kautta ei ole välttämätöntä.

Mikäli osanottaja joutuisi lähtemään kotoaan lauantai aamuna ennen klo 5.00 pitkän matkan tai huonojen kulkuyhteyksien vuoksi, Jyty kustantaa tällöin edellisen yön yöpymisen.

Alle 12-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat hakea lastenhoitoavustusta. Lisätietoja ja ohjeet tämän linkin takaa.

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Päivi Närhi, puhelin 020 789 3748 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi
Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 020 789 3760 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset