Kirjastoalan ammatilliset opintopäivät Sokos hotelli seurahuone, Lahti

Lahti
Viimeinen ilmoittautumispäivä: 19.10.2017
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

Huom! Opintopäivien päivämäärä muuttunut, uusi päivämäärä 11.-12.11.

Jytyn kirjastoalan ammatillisten opintopäivien ajankohtaa on muutettu koska aiemmin ilmoitettu olisi mennyt pällekkäin Helsingin kirjamessujen kanssa. Uusi aika on siis 11.-12.11.2017 paikka on sama eli Solo hotelli Lahden seurahuone

Opintopäivien sisältö

Jytyn kirjastoalan ammatilliset opintopäivät kokoavat taas liiton kirjastoammattilaiset eri puolilta maata keskustelemaan ja tapaamaan kollegoita. Jytyn kirjastoalan päiviä vietetään joka toinen vuosi, tänä vuonna Lahdessa. Päivien aikana pohdimme kirjaston tilannetta tänään ja alan huomisen tulevaisuuden näkymiä. Ohjelmassa asiantuntijoiden tietoiskuja, työpajoja, tutustumiskäynti ja tietysti ikimuistettva verkostoituminen kollegoiden kanssa. Mukana myös Jytyn kirjastoalan ammattialatoimikunnan esittely.

Päivien ohjelma

Kirjastoalan opintopäivät 11.-12.11.2017.docx

Päivien aikana pidämme kirjastoalan keskiössä,  paneudumme kirjastoalan ammatillisiin asioihin. Kirjastoalan keskeisistä ja ajankohtaisista aiheista kuulemme asiantuntijapuheenvuoron kirjastoseuran Toiminnanjohtaja Rauha Maarnolta. Jytyn kirjastoalan ammattialatoiminnasta kuulemme alueasiamies Sonja Rapolta. Kirjastoalan edunvalvontaan ja työsuhteen ehtoihin meitä  johdattelee työmarkkina asiamies Hanna Koskenheimo. Ohjelmassa myös tutustumiskäynti Lahden pääkirjaston mediapajaan. Kirjailijavieraana kuullaan Eija Piekkaria, joka on hollolalainen kirjailija. Häneltä on ilmestynyt yhdeksän Myllylahden kustantamaa dekkaria. E-kirjojen kehityksestä trendeistä ja lukijoista kuulemme Marja Hjelt Tampereen yliopiston Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median yksiköstä. Lopuksi saamme vielä tietokirjailija Jaakko Halmetojalta opastusta Energisen Elämän Elementteihin ja vipuvarsia omiin tavoitteisiin.

Aloitamme 11.11 klo 10:30 ja lopetamme ohjelman 12.11 klo 13.30 alkavaan lounaaseen.

Osallistumisoikeus

Kirjastoalalla toimivat Jytyn jäsenet

Mikäli tilaa on, voidaan mukaan ottaa myös ei-Jytyn jäseniä, Tällöin osallistumismaksu on 100 € korkeampi.

Kustannukset

Opintopäivien kurssipaketti sisältäen majoituksen 2 hengen huoneessa maksaa 182€. Yhden hengen huoneen lisä on 68€. Kurssipaketti ilman majoitusta 89€. Liitto maksaa matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan, joita hoitaa ilmoittautumisesi eteenpäin. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella. Tällöin ilmoittautuminen yhdistyksen koulutusvastaavan kautta.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin. Opintopäivät täyttävät sisällöltään työnantajalle tarjottavan koulutusvähennyksen kriteerit. Työnantajalla on oikeus hakea koulutuksesta koulutusvähennystä, mikäli työnantaja laskee opintopäivät työajaksi.

Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin ilmoittautuminen koulutusvastaavan kautta ei ole välttämätöntä.

Mikäli osanottaja joutuisi lähtemään kotoaan lauantai aamuna ennen klo 5.00 pitkän matkan tai huonojen kulkuyhteyksien vuoksi, Jyty kustantaa tällöin edellisen yön yöpymisen Helsingissä.

Alle 12-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat hakea lastenhoitoavustusta. Lisätietoja ja ohjeet tämän linkin takaa.

Kokouspaikka ja majoitus

SOLO SOKOS HOTEL LAHDEN SEURAHUONE

Tuhannen tarinan hotelli Lahdessa

Maineikkaan lahtelaishotellin seinillä olisi lukemattomia ja toinen toistaan uskomattomampia tarinoita kerrottavanaan – kunpa seinät vain osaisivat puhua! Lahden Seurahuoneelle on livahdettu arkea pakoon jo 1890-luvulta lähtien. Salissa on valssattu lukemattomat häätanssit, vuodatettu onnenkyyneliä, siemailtu sampanjaa ja nautiskeltu elämästä. Seurahuoneen vällyjen väliin on käpertynyt vieraita marsalkka Mannerheimista Ruotsin kuninkaallisiin. Myös sinä olet osa arvovieraiden joukkoa, ja toivotamme sinut sydämellisesti tervetulleeksi huomaamme Solo Sokos Hotel Lahden Seurahuoneelle.

Perinteikäs hotelli tarjoaa spesiaalit puitteet nauttimiselle

Historian havinasta huolimatta hotellimme tarjoaa vierailullesi viimeistellyt puitteet. Hotellirakennus on remontoitu viimeisen päälle lattiasta kattoon, ja Seurahuone valittiin World Luxury Hotel Award -gaalassa vuoden 2015 Euroopan parhaaksi kaupunkihotelliksi. Tervetuloa viettämään unohtumaton viikonloppu, työ- tai lomapäivä uniikista miljööstämme nautiskellen.

tästä linkistä lisätietoja hotellista

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Päivi Närhi, puhelin 020 789 3748 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi
Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 020 789 3725 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi