Kirjastoalan ammatilliset opintopäivät

Viimeinen ilmoittautumispäivä: 24.2.2019
Koulutuksen tyyppi: Ammatilliset opintopäivät

Opintopäivien sisältö

Jytyn kirjastoalan ammatilliset opintopäivät kokoavat taas liiton kirjastoammattilaiset eri puolilta maata keskustelemaan ja tapaamaan kollegoita. Jytyn kirjastoalan päiviä vietetään joka toinen vuosi. Päivien aikana pohdimme kirjaston tilannetta tänään ja alan huomisen tulevaisuuden näkymiä.

Opintopäivät ovat ammattilaisten kohtaamispaikka, joka tarjoaa tilaisuuden päivittää tiedot ja taidot tehokkaasti - saada uusia ideoita ja energiaa työhön. Opintopäivillä kuulet alan muutoksista, saat hyödyllisiä vinkkejä asiantuntijoilta sekä tilaisuuden tutustua
ja keskustella kollegoiden kanssa työn haasteista ja huippuhetkistä.

Kirjastotyön ammatilliset ajankohtaispäivät tarjoavat käytännön työhön liittyviä aiheita, ajantasaista tietoa
ja hyödyllisiä työkaluja, joita alan tehtävissä tarvitaan.

Ohjelma julkaistaan myöhemmin joulukuussa 2018. Mutta luvassa on ajankohtaista alan ammatillisesta edunvalvonnasta. Tiimityön ja vuorovaikutuksen saloihin meidät johdattelee kouluttaja Riitta Saarikangas. Saamme myös opastusta miten hyvä tapahtuma suunnitellaan
ja markkinoidaan. Samme opintopäiville myös kirjailijavieraan sekä teemme mielenkiintoisen opintokäynnin uuteen keskustakirjasto Oodiin.

Tällöin ilmoittautuminen yhdistyksen koulutusvastaavan kautta. Liitto maksaa matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan.

Osallistumisoikeus

Kirjastoalalla toimivat Jytyn jäsenet. Mikäli tilaa on, voidaan mukaan ottaa myös ei-Jytyn jäseniä, Tällöin osallistumismaksu on 150 € korkeampi.

Kustannukset

Opintopäivien kurssipaketti sisältäen majoituksen 2 hengen huoneessa maksaa 195€. Yhden hengen huoneessa 233€. Kurssipaketti ilman majoitusta 150 €. Liitto maksaa matkakustannukset edullisimman matkustustavan mukaan.

Jos olet kiinnostunut osallistumaan opintopäiville, ota yhteyttä yhdistyksesi kouluvastaavaan, joita hoitaa ilmoittautumisesi eteenpäin. Jyty suosittelee, että yhdistys maksaa kurssipaketin kokonaan tai omavastuuosuudella. Tällöin ilmoittautuminen yhdistyksen koulutusvastaavan kautta.

Työnantajalta kannattaa tiedustella palkallista vapaata koulutusta varten sekä osallistumista kurssikustannuksiin. Opintopäivät täyttävät sisällöltään työnantajalle tarjottavan koulutusvähennyksen kriteerit. Työnantajalla on oikeus hakea koulutuksesta koulutusvähennystä, mikäli työnantaja laskee opintopäivät työajaksi.

Mikäli työnantaja tai muu kuin yhdistys maksaa kurssimaksun, tällöin ilmoittautuminen koulutusvastaavan kautta ei ole välttämätöntä.

Alle 12-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat hakea lastenhoitoavustusta. Lisätietoja ja ohjeet tämän linkin takaa.

Kokouspaikka

Scandic hotelli Park, Mannerheimintie 46 Helsinki. Upeasti uudistettu hotelli Helsingin keskustan tuntumassa hyvien liikenneyhteyksien varrella. Tietoa hotellin palveluista löydät  tästä linkistä.

Lisätietoja

Kurssin käytännön järjestelyistä lisätietoja antaa koulutussihteeri Pia Kiviniemi, puhelin 020 789 3727 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi
Ohjelmasta lisätietoja antaa kehitysjohtaja Mika Periaho, puhelin 020 789 3725 tai sähköposti etunimi.sukunimi@jytyliitto.fi

Ilmoittautumiset

Ilmoittautuminen tapahtuu Jässärin kautta.

Lisätietoja Jytyn sähköisistä asiointipalveluista ja kirjautumisohjeet löydät tämän linkin takaa.

Mikäli et onnistu tekemään sähköistä kurssi-ilmoittautumista, ota yhteyttä koulutussihteeriin.