Kurssikustannukset

​Luottamusmiesten teemakurssit

• liitto maksaa pääluottamusmiehen, varapääluottamusmiehen, luottamusmiehen ja varaluottamusmiehen kurssipaketin (opetus, majoitus ja ruokailut) ja matkat sekä perii työnantajalta ruokailukustannusten korvauksen.
  • yhdistys maksaa puheenjohtajan kurssipaketin sekä matkat ja perii työnantajalta ruokailukustannusten korvauksen
  • osallistuja hankkii matkaliput osallistujavahvistuksen ohjeiden mukaisesti liiton laskuun osallistujavahvistuksen saatuaan.
  • työnantaja maksaa ruokailukustannusten korvauksen kunta-, AVAINTES ja kirkon aloilla.
  • ruokailukustannusten korvaus on kunta-alalla 24,90 / kurssipäivä vuonna 2017

Yhteistoiminnan peruskurssi ja yhteistoiminnan seminaarit (kunta-ala)

• liitto maksaa pääluottamusmiehen, luottamusmiehen ja varsinaisen yhteistoimintaedustajan kurssipaketin ja matkat sekä perii työnantajalta edellä mainittujen ruokailukustannusten korvauksen 24,90 € / kurssipäivä vuonna 2017.
  • yhdistys maksaa muiden osallistujien kurssipaketin ja matkat
  • osallistuja hankkii matkaliput osallistujavahvistuksen ohjeiden mukaisesti kutsun saatuaan.

Työsuojelun peruskurssi ja työsuojelun seminaarit

• liitto maksaa työsuojeluvaltuutettujen, varavaltuutettujen, työsuojeluasiamiesten sekä työsuojelutoimikunnan tai jos sellaista ei ole, vastaavan paikallisen yhteistoimintajäsenen ja varajäsenen kurssipaketin ja matkat sekä perii työnantajalta kurssikustannusten korvauksen (kunta-alan korvaus 40€ / kurssipäivä)
  • yhdistys maksaa muiden osallistujien kurssipaketin ja matkat

Henkilöstön edustajien koulutukseen osallistuneille maksetaan matkakorvaukset Jytyn koulutuksen matkustusohjesäännön mukaan.

Jytyn jäsenyhdistyksen jäsenellä on oikeus anomuksesta saada avustusta  alle 12-vuotiaan lapsen hoitoa varten, joka aiheutuu hänen osallistumisestaan kaikkiin liiton koulutussuunnitelman mukaisiin koulutuksiin.