Hakeutuminen kurssille

Ilmoittaudu sähköisesti Jässärin kautta tai ilmoittautumislomakkeella.

​Tallenna ilmoittautumislomake aluksi koneellesi. Tämän jälkeen voit täyttää sen ja lopuksi lähettää sähköpostin liitetiedostona.

Löydät koulutuskalenterista, minne kunkin kurssin osallistumislomake lähetetään, joko suoraan kurssin järjestäjälle tai oman yhdistyksen koulutusvastaavan kautta, jos yhdistys toimii maksajana. Lomakkeen voi lähettää sähköpostitse, faksilla tai kirjepostina. Koulutuskalenterista löytyy linkki  Jässäriin.

Koulutussopimuksen mukaisesta palkalliseen koulutukseen (luottamusmies- ja yhteistoiminta ja työsuojelukoulutus) osallistumisesta on sovittava mielellään kirjallisesti esimiehen kanssa ennen kurssille ilmoittautumista. Mikäli kaikkia kurssille hakeutuneita ei voida kutsua kurssille, hakijalle ilmoitetaan siitä vähintään neljä viikkoa ennen kurssia. Mahdollisesta kurssin peruuntumisesta ilmoitetaan vajaa neljä viikkoa ennen kurssin aloituspäivämäärää. Jytyn koulutuksista toteutuu keskimäärin noin 95 %.

Ilmoittautumisaika päättyy palkallisille kursseille kuusi viikkoa ennen kurssin alkua ja muille kursseille neljä viikkoa ennen kurssin alkua.

Kurssien ohjelmat muodostavat kokonaisuuden, joten kurssille osallistuminen edellyttää läsnäoloa koko kurssiohjelman ajan.

Matkat korvataan Jytyn matkustusohjeiden mukaan.

Ruokailutilanteet ja allergiat

Kurssi ilmoittautumisessa tulee huomioida, että allergiaruokavaliot asettavat kurssipaikkojen keittiöille suuret vaatimukset ja aiheuttavat merkittäviä lisäkustannuksia. Siksi on tärkeää, että allerginen kertoo kurssiruokailutilanteissa vain niistä ruoka-aineista, jotka allergioiden hoitoon perehtynyt lääkäri on varmistanut. Allergisen on syytä karsia ruoasta vain todellisen ja merkittävän oireen aiheuttaneet aineet kurssiruokailussa. Ilmoitathan siis vain mahdollisista ruoka-aineyliherkkyyksistä (allergeeneista)Erilaisia ruoka aine mieltymyksiä tai esim. dieetti ruokavalioita emme valitettavasti pysty kurssiaterioilla huomioimaan. Usein ruokailu kuitenkin tapahtuu seisovasta buffesta josta voi valita mieltymysten mukaan.

Lastenhoidon avustushakemus

Jytyn jäsenyhdistyksen jäsenellä on oikeus anomuksesta saada avustusta  alle 12-vuotiaan lapsen hoitoa varten, joka aiheutuu hänen osallistumisestaan kaikkiin liiton koulutussuunnitelman mukaisiin koulutuksiin.